Hvad er forskellen på retargeting og remarketing?

Retargeting vs Remarketing – hvordan er de forskellige? De to termer lyder relativt ens, men betyder to forskellige ting. I dette indlæg ville vi komme ind på forskellene mellem de to værktøjer. Læs med herunder:

Retargeting vs Remarketing - Termerne er ens, men samtidig også vidt forskellige

Retargeting og remarketing har samme mål, men har forskelligheder, som er vigtige at vide. De to termer adskiller sig i deres strategier og hvem de er i stand til at nå ud til. Den sande rolle, som marketing har er; at vinde folk over før de overhovedet har truffet beslutningen om at vælge dit produkt eller virksomhed, frem for nogle andre. Tit er det bedste at målrette sig mod de mennesker, som har besøgt dit websted mere end en gang eller som tidligere har interageret digitalt med dig eller din virksomhed. Både Retargeting og Remarketing giver muligheden for at nå ud til disse kunder. Det er samtidig også de kunder, som er mere tilbøjelige til at købe, frem for førstegangskøbere. At bruge retargeting eller remarketing rigtigt, kan være en yderst vigtig strategi i din virksomheds markedsføringsindsats.

Indholdsfortegnelse

1. Retargeting

Hvordan kan man arbejde strategisk med sit retargeting content? Jo, det er et godt spørgsmål. Hvis ens kunde skal lave et nyt koncept, på de sociale medier er det en god idé at lave en introvideo/post, som fortæller om hvad konceptet er. Denne video kommer til at køre en uges tid, som kampagne på Instagram og Facebook. Herefter kan man indsamle de leads på brugere, der har set videoen i en database. Derefter kan man “retarget” de brugere med en video/post nr. 2. Her er det vigtigt at tænke på, at de brugere vi vil nå ud til har allerede set den indledlede video. Det vil sige, at de brugere ved allerede en lille del om konceptet. Et par dage efter denne retargeting video er blevet lanceret, ville det være en god idé at smide en konkurrence video/post ud, til at booste ens kampagneperiode.

Disse tips er strategiske gode at have i mente, når man skal producere content. Det er klart noget vi kan anbefale at gøre, hvis du sidder med overvejelser omkring retargeting content eller bare content generelt til din virksomhed eller kunder.

2. Remarketing

Remarketing er tæt på det samme som retargeting. Remarekting er dog så småt ved at blive forældet og det term er begyndt at lægge sig ind under Retargeting. Et klassisk eksempel på at man kan forveksle remarketing og retargeting, er Googles Remarketing værktøjer. I klassisk forstand, er alle de vørktøjer retargeting værktøjer. Dette kan godt lyde forvirrende, men man skal huske på at remarketing og retargeting deler samme mål, og at terminologien ikke er nær så vigtig, som den tilknyttede strategi.

Remarketing handler oftere om, at engagere kunder via emails. Det kan bl.a. være en mail om at kunden skal forny sin tjeneste eller sælge tilbehør. Det er gode traditionelle eksempler på remarketing.

retargeting vs remarketing

3. Retargeting vs Remarketing

Forskellene mellem retargeting og remarketing er blevet en del mindre tydelige gennem de seneste år, men det har også været tilfældet for digital markedsføring generelt. De har dog nogle fælles mål, som er at øge konverteringerne til de brugere, som sandsynligvis vil købe dit produkt/service, hvor forskellen er den tilknyttede strategi.

Retargeting fokuserer på betalte annoncer, hvor man målrette mod en bred vifte af personer gennem forskellige kanaler. Fælles for dem er at de allerede har interageret med din kampagne.

Remarketing fokuserer på e-mail kampagner og når ud til de brugere, som allerede har haft interaktion med dit produkt/service, hvilket giver mulighed for at målrette sig endnu bedre mod sin bruger.

Da disse platforme fortsætter med at krydshenvise hinanden, bliver spørgsmålene mindre om, hvad der rigtig definerer en taktik, og mere om hvilken blanding af dem, som giver de bedste resultater. 

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn

Kunne du lide blogindlægget Hvad Er Forskellen På Retargeting & Remarketing? Så ville vi elske, hvis du gad at dele den. Hver en deling har stor betydning for os!

Her hos V2 Social har vi fuld fokus på professionel videoproduktion og content marketing. God markedsføring kræver godt indhold. Skriv til os herunder, eller hvis du har andre spørgsmål:

Om V2 Social_

Velkommen til V2 Social – Et content marketing bureau med fokus på videoproduktion, digital annoncering, SEO og meget mere! Skal du bruge en enkelt videoproduktion eller en bredere løsning, så står vi klar til at hjælpe dig!

Vil du gerne i kontakt med os?